شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه مورخ 31 فروردین سال جاری که به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد، تدوین الزامات تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله ادامه یافت.

به گزارش پایگاه اینترنتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، تدوین الزامات تحقق اهداف چشم‌انداز بیست‌ساله جمهوری اسلامی ایران در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه یافت و سه بند دیگر مورد جمعبندی قرار گرفت. هم‌چنین کلیات بحث تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای حاصل از آن از منبع تامین بودجه عمومی به منابع و سرمایه‌های زاینده اقتصادی به تایید حاضران در جلسه رسید.

در ادامه این جلسه که سران سه قوه و اکثریت اعضا حضور داشتند، پس از بحث و بررسی موارد پیشنهادی کمیسیون خاص تدوین الزامات چشم‌انداز در مجمع تشخیص مصلحت نظام موارد زیر جمعبندی شد.

- سازماندهی تلاش مشترک برای ایجاد مناسبات و نظامات جدید اقتصادی، سیاسی و فرهنگی منطقه‌ای و جهانی مبتنی بر عدالت، آزادی، صلح ، امنیت و رفاه همگانی.

- تعامل سازنده با فرآیند و روند طبیعی جهانی‌شدن و مقابله با پروژه جهانی‌سازی غرب و نظام تک‌قطبی و مناسبات غیرعادلانه درجهان

- همکاری سازنده و دوستانه بین پیروان مذاهب اسلامی و تعامل مثبت و موثر با پیروان ادیان الهی و تلاش مشترک به منظور تحقق آرمان‌های الهی مانند خداپرستی، عدالت، کرامت انسانی و مقابله با تنازعات و اقدامات تفرقه‌افکنانه

قبل از پی‌گیری بحث و بررسی تدوین الزامات چشم‌انداز، موضوع لایحه موافقتنامه استرداد مجرمان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آفریقای جنوبی مصوب مجلس شورای اسلامی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود، با حضور وزرای امور خارجه و دادگستری و روسای کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که مصوبه مجلس شورای اسلامی مورد تایید اعضا قرار گرفت.

کد خبر 49250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز